Stel je een wereld voor waarin bouwproducten niet alleen functioneel zijn, maar ook energie opwekken. Denk aan zonnepanelen die zijn geïntegreerd in dakpannen, dakramen, glazen puien, zonwering of gevelbekleding. Deze innovatieve oplossingen verrijken niet alleen de esthetiek van woningen, maar dragen ook bij aan een snellere verduurzaming!
Hoewel deze technologie al beschikbaar is via zonnefolie, ontbreekt het nog aan een breed en aantrekkelijk aanbod van geschikte producten. Daarom stonden we met onze projectpartners van het Europese Horizon2020-project Mass Customization 2.0 op de BAU beurs, om de potentie aan de markt te toetsen. De BAU beurs in de Messe München is werelds grootste bouwbeurs met meer dan 180.000 bezoekers.
Onze rol in dit project is om de brug te leggen tussen energieopwekkende zonneproducten en de renovatiesector. Daarbij hadden wij samen met Van laarhoven een beursstand ontworpen in de vorm van een huisje, waarop zonneproducten werden tentoongesteld: dubbelglas kozijn van Glass to power, gevel elementen van Ernst Schweizer en dakpannen van Wienerberger.
Inclusief deze productleveranciers zijn er in totaal meer dan 20 partijen uit de gehele waardeketen betrokken – van grondstof en productietechniek tot certificering en aansluiting naar de renovatie sector. Gedurende BAU vond ook de General Assembly plaats, waarbij met alle partijen de projectvoortgang en uitdagingen per werkpakket werden besproken en toegelicht. We gaan nu het laatste jaar van het driejarige project in, dat in teken staat van het marktgereed maken van de zonneproducten.
Hoewel deze technologie al beschikbaar is via zonnefolie, ontbreekt het nog aan een breed en aantrekkelijk aanbod van geschikte producten. Daarom stonden we met onze projectpartners van het Europese Horizon2020-project Mass Customization 2.0 op de BAU beurs, om de potentie aan de markt te toetsen. De BAU beurs in de Messe München is werelds grootste bouwbeurs met meer dan 180.000 bezoekers.
Onze rol in dit project is om de brug te leggen tussen energieopwekkende zonneproducten en de renovatiesector. Daarbij hadden wij samen met Van laarhoven een beursstand ontworpen in de vorm van een huisje, waarop zonneproducten werden tentoongesteld: dubbelglas kozijn van Glass to power, gevel elementen van Ernst Schweizer en dakpannen van Wienerberger.
Inclusief deze productleveranciers zijn er in totaal meer dan 20 partijen uit de gehele waardeketen betrokken – van grondstof en productietechniek tot certificering en aansluiting naar de renovatie sector. Gedurende BAU vond ook de General Assembly plaats, waarbij met alle partijen de projectvoortgang en uitdagingen per werkpakket werden besproken en toegelicht. We gaan nu het laatste jaar van het driejarige project in, dat in teken staat van het marktgereed maken van de zonneproducten.