Onlangs zijn twee architecten-in-opleiding van BouwhulpGroep bij bureau architectenregister in Den Haag op voortgangsgesprek geweest voor hun Beroeps Ervaring Periode (BEP). Zij doorlopen deze tweejarige periode om als aanvulling op de studie architectuur zich de praktische zaken van het architecten vak eigen te maken én de titel ‘architect’ te verdienen. Hierbij krijgen zij hulp van hun mentor Sandra Arts, senior architect bij BouwhulpGroep.
Als architect draag je grote verantwoordelijkheid. Zo sta je in voor de integrale kwaliteit van het ontwerp en behartig je de belangen van alle partijen in het proces, van idee tot resultaat én met vooruitziende blik naar de volgende gebruiker. Het is dan ook niet voor niets dat ‘architect’ een beschermde titel is. Om deze titel te mogen dragen is het sinds 2015 verplicht om een tweejarige beroepservaring periode te doorlopen. Doordat onze medewerkers van het begin af aan inhoudelijk betrokken zijn bij onze projecten leren ze de praktische kneepjes van het vak, het vermogen om na te denken over de opgave achter de vraag, de vaardigheid om zowel complexe opgaven als eenvoudige ideeën over te brengen, maar vooral om als persoon onafhankelijk ten opzichte van alle belangen over het project heen te kijken. Daarnaast voeden we ze met 40 jaar aan kennis over de bestaande bouw en trekken de Bep-ers er zelfstandig op uit. Zo hebben ze een interviewreeks afgenomen waarbij ze hun eigen visie en positie binnen de huidige markt hebben kunnen verkennen en ontwikkelen. Ook worden er externe modules gevolgd om extra kennis te vergaren.
Als architect draag je grote verantwoordelijkheid. Zo sta je in voor de integrale kwaliteit van het ontwerp en behartig je de belangen van alle partijen in het proces, van idee tot resultaat én met vooruitziende blik naar de volgende gebruiker. Het is dan ook niet voor niets dat ‘architect’ een beschermde titel is. Om deze titel te mogen dragen is het sinds 2015 verplicht om een tweejarige beroepservaring periode te doorlopen. Doordat onze medewerkers van het begin af aan inhoudelijk betrokken zijn bij onze projecten leren ze de praktische kneepjes van het vak, het vermogen om na te denken over de opgave achter de vraag, de vaardigheid om zowel complexe opgaven als eenvoudige ideeën over te brengen, maar vooral om als persoon onafhankelijk ten opzichte van alle belangen over het project heen te kijken. Daarnaast voeden we ze met 40 jaar aan kennis over de bestaande bouw en trekken de Bep-ers er zelfstandig op uit. Zo hebben ze een interviewreeks afgenomen waarbij ze hun eigen visie en positie binnen de huidige markt hebben kunnen verkennen en ontwikkelen. Ook worden er externe modules gevolgd om extra kennis te vergaren.