Volgende maand start het Europese onderzoeksproject “Sav€ the Homes” waarbij BouwhulpGroep in een consortium met Huygen Installatie Adviseurs en de gemeente Rotterdam, namens Nederland, samen met zeven Europese partners samenwerkt. In het huidige woningrenovatie klantproces is het gat tussen de particuliere woningeigenaren, de renovatieoplossingen en de investeerders nog het probleem. Hierdoor is nauwelijks tot geen financiering beschikbaar voor renovatieopgaven. Eisen van investeerders worden niet gekoppeld aan wensen van de woningeigenaren. Men spreekt elkaars taal niet.
Het doel van dit Europese onderzoeksproject is om ervoor te zorgen dat het jaarlijkse aantal renovaties in de particuliere woningbouw toeneemt door middel van het One-Stop-Shop concept waar de particuliere woningeigenaar terecht kan bij een daadwerkelijk (fysiek) contactpunt. Deze one-stop-shops, ook wel citizens’ hubs genoemd, bieden een geïntegreerde dienst voor woningrenovatie maar met een aantrekkelijk businessmodel en propositie voor de particuliere woningeigenaren om te starten met een renovatie. Financiering van die renovatie is een toevoeging aan deze propositie die nieuw is en die we met banken en financiële instellingen gaan invullen. De citizens’ hubs worden in co-creatie met de gemeente en haar netwerken opgezet. Het project maakt gebruik van bestaande energiedoelstellingen van de steden in plaats van nieuwe concepten. Hierdoor kunnen bestaande interacties tussen relevantie organisaties en belanghebbenden verbeterd worden en ontstaat als resultaat een verbeterd aanbod door betrouwbare marktdeelnemers en een beter bewustzijn van particuliere woningeigenaren. Doel van dit alles is het proces van woningrenovatie makkelijker, sneller, betaalbaarder en vooral toegankelijker te maken.
Het doel van dit Europese onderzoeksproject is om ervoor te zorgen dat het jaarlijkse aantal renovaties in de particuliere woningbouw toeneemt door middel van het One-Stop-Shop concept waar de particuliere woningeigenaar terecht kan bij een daadwerkelijk (fysiek) contactpunt. Deze one-stop-shops, ook wel citizens’ hubs genoemd, bieden een geïntegreerde dienst voor woningrenovatie maar met een aantrekkelijk businessmodel en propositie voor de particuliere woningeigenaren om te starten met een renovatie. Financiering van die renovatie is een toevoeging aan deze propositie die nieuw is en die we met banken en financiële instellingen gaan invullen. De citizens’ hubs worden in co-creatie met de gemeente en haar netwerken opgezet. Het project maakt gebruik van bestaande energiedoelstellingen van de steden in plaats van nieuwe concepten. Hierdoor kunnen bestaande interacties tussen relevantie organisaties en belanghebbenden verbeterd worden en ontstaat als resultaat een verbeterd aanbod door betrouwbare marktdeelnemers en een beter bewustzijn van particuliere woningeigenaren. Doel van dit alles is het proces van woningrenovatie makkelijker, sneller, betaalbaarder en vooral toegankelijker te maken.
Ter ondersteuning van dit project zijn 40 support letters (van onder meer gemeente Eindhoven, BOM, ISSO
en diverse Europese instellingen) ondertekend.